<論文> (Papers)
|
|
|
リンドレー・ウィリアムズ・ハブル・林秋石 ─人と作品─第八章
Lindley
Williams Hubbell Hayashi Shuseki The
Man and his Works Chapter VIII
|
尾崎 寔
OZAKI Makoto
|
2
|
新作能における音楽技法――能管を中心に――序論
A
Study on the Musical Aspects of New Noh Plays
|
安納 真理子
ANNO Mariko
|
10
|
<エッセイ> (Essays)
|
|
|
春秋雑感
My Life
and Work
|
原 不二子
HARA Fujiko
|
20
|
フランスの今を探る
L’acutualité
Française
|
木下 恵美子
KINOSHITA Emiko
|
26
|
コーディーリアの唇
Cordelia’s
Lips
|
梅宮 創造
UMEMIYA Sozo
|
30
|
劇評―『能:リア王』における救済
Play
Review: Spiritual Plenitude in Noh:
King Lear
|
ボイド 真理
BOYD Mari
|
32
|
『能: リア王』の魅力―薬草による浄化―
The
Magnetism of Noh: King Lear
─The Purification
by “Unpublished Virtues”
|
遠藤 花子
ENDO Hanako
|
35
|
父リア王と娘コーディーリアの<魂の救済>を描いた悟りの芸術
The
World of Noh: King Lear as
Hybridity of Harmony and Combination of Cultures
|
平 辰彦
TAIRA Tatsuhiko
|
38
|
長谷川啓之教授「樫山純三賞」受賞記念パーテイスピーチ
Celebrating
Professor HASEGAWA Hiroyuki’s Reception of “KASHIYAMA JUNZO PRIZE” for His
Publication of Gendai Asia Jiten
(Encyclopedia on Modern Asia)
|
上田 邦義
UEDA
Kuniyoshi
|
44
|
<資料> (Data)
|
|
|
『能リア王』再々々演チラシ
NOH: KING LEAR (23, Dec. 2010) Poster.
|
|
48
|
能は悟りの芸術―『能:リア王』再々々演講演記録―
The
Use of Noh: as an Art to Satori,
A Lecture Delivered at the 4th Presentation of Noh: King Lear
|
上田 邦義
UEDA
Kuniyoshi
|
50
|
『能リア王』再々々演感想
Comments
on Noh: King Lear (23, Dec. 2010,
Kioi Hall)
|
|
60
|